Retourneren

Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat de kleur of het product niet naar wens is en je het product wilt retourneren. Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.

Je hebt 2 opties:
Je product gratis retourneren in de showroom. 
Je product retourneren via een pakketdienst. 

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Retourneren kan bij Kledenwereld.nl zonder opgaaf van reden. De retourskosten liggen bij jou als klant.

Mag het artikel geretourneerd worden?
De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Artikelen die langer dan 30 dagen geleden ontvangen zijn.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen waarvan verpakking ontbreekt.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Je hebt na ontvangst van het product 30 dagen de tijd om jouw retour aan te melden. Nadat je een melding van retour hebt ingediend, heb je nog 14 dagen om je bestelling te retourneren. Hierbij raden wij wel aan om je bestelling zo snel mogelijk retour te sturen om het proces te versnellen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Zodra wij het retour gestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd dan zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk retourneren, uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding herroeping. Je krijgt dan het gehele aankoopbedrag terug, inclusief verzendkosten. De verzendkosten worden alleen gecrediteerd indien alle bestelde artikelen zijn geretourneerd.

Waar moet ik op letten tijdens het retourneren?
Let er goed op dat de verpakking van het product er netjes uitziet en dat het product goed verpakt is. Wij nemen een retourzending niet in behandeling als het product vies of beschadigd is. Je bent (als retour afzender) zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het product. 

Waarom zijn de retourkosten voor de klant zelf?
Dit komt omdat wij onze prijzen laag willen houden. Als wij de retourkosten voor onze rekening zouden nemen moeten we dit door berekenen in onze verkoopprijs. Dit willen we natuurlijk niet! 

Verkeerde maat of kleur besteld? Wij komen jou tegemoet in de retourkosten.
Als je een product wilt ruilen voor een ander product kunnen wij jou 50% tegemoet komen in de retourkosten.